Kraj: Błędne PESELE - sukces czy porażka cyfryzacji?

W jakim kraju dwie osoby mogą mieć identyczny numer PESEL? Oczywiście w Polsce. To tragiczne, że system nadawania tego numeru jest poza wszelką kontrolą. Urzędy odpowiedzialne za ten cały bałagan przerzucają się odpowiedzialnością. Na koniec obywatel ponosi koszty wymiany dokumentów i wszelkie, związane z tym konsekwencje. Ponieważ PESEL z założenia jest unikalny, weryfikacja danej osoby powinna być jednoznaczna. Powielenie tego numeru powoduje, że na przykład pechowa osoba nie istnieje w rejestrach i nie może korzystać z opieki medycznej. W innym skrajnym przypadku "szczęśliwiec" niespodziewanie jest posiadaczem sporego kredytu.

egon olsen: "ha, ha, ha! "nie jest to wina niedoskonałości systemu", a czego?! ja miałem taki przypadek, że człowieka o słabszym sercu lub nerwach mógłby kosztować wiele zdrowia! poszedłem do banku po kredyt, a dowiedziałem się, ze mam już rzekomo kredyt w innym banku! po wielu sprawdzaniach i zabiegach, na szczęście sympatycznej i uczynnej Pani z mojego banku, okazało się, że kredyt jest regularnie spłacany, a ktoś ma taki sam pesel jak ja! Pan dyrektor banku, już znacznie mniej sympatyczny i życzliwy niż jego pracownica, oświadczył, że to "teoretycznie niemożliwe", ale praktyce może się zdarzyć! Kpina nie system informatyczny jest w tym kraju! taki sam "doskonały" jak autostrady, emerytury i inne "doskonałości" made in Poland!!!! Dodam, że nigdy nie zgubiłem, ani nie udostępniałem mojego numeru pesel osobom postronnym, a człowiek, który miał ten kredyt miał zupełnie inne, nawet nie podobne, nazwisko i imię, a mieszkał gdzieś na Śląsku, ponad 500km od mojego miejsca zamieszkania! Dobrze, ze spłacał ten kredyt i nie miałem przez to żadnych problemów. Kredyt koniec końców dostałem i poprawki w bazie banku naniesiono."

omylny urzędnik: "Nie ma możliwości NADANIA dwukrotnie tego samego numeru pesel dwóm różnym osobom. Tego pilnuje system komputerowy w msw i chyba robi to dobrze. Są natomiast sytuacje takie, kiedy jedna osoba ma nadane 2 lub więcej numery pesel i to jest wina urzędników na różnych szczeblach administracji, nie tylko na tym najniższym, gminnym. Może być również tak, że urzędnik przyjmując dane do wyrobienia dowodu osobistego, pomyli się i wpisze do systemu zły numer i taki zostanie WYDRUKOWANY w dowodzie osobistym (o ile w msw nie ma kontroli prawidłowości numerów pesel w drukowanych dowodach), ale to nie oznacza, że zostały nadane dwa takie same numery, bo osoby posiadają faktycznie różne numery. Wystarczy wymienić dowód osobisty, co nie jest jakąś wielką tragedią. Pomyłka to rzecz ludzka, czy istnieją w ogóle ludzie nieomylni? (oczywiście z wyjątkiem papieża)"

miecia: "to jeszcze nic ja mam na imie mieczyslawa, jakis facet mieczyslaw o takim samym nazwisku jak moj splodzil dzieciaka i nie placil alimentow, komornik oczywiscie okradl mnie, bo tamten mieczyslaw bez konta bez pracy mieszka pokatnie u rodzinki, a ja mam firme odziezowa, wiec bylo z czego sciagac, ile nerwow zzartych i czasu by oddzyskac pieniadze, sad pierwszej instancji oczywiscie orzekl, ze komornik tez czlowiek i sie mogl pomyslic i niewinny, a pieniedzy juz zwrocic nie chcieli, dopiero sad drugiej instancji przyznal mi racje i kazal oddac pieniadze z odsetkami, zgadanijcie co zrobil prokurator? (dobrze, ze nie musialam pokazywac cyckow w sadzie jak w ''zmiennikach'' blaszczyk)"


Kraj: Błędne PESELE - sukces czy porażka cyfryzacji? Kraj: Błędne PESELE - sukces czy porażka cyfryzacji? Reviewed by mavi on 05:03 Rating: 5

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.